Break táncos torta

2011. február 27., vasárnap

Tesóm születésnapja lesz holnap, és neki készítettem ezt a tortát, aki break táncos. A receptet még 2 hete találtam a Hölgyvilág c. újságban, Csokibomba néven.
Teljesen úgy készült, ahogy ott le volt írva, kivéve annyit, hogy én még bevontam fehércsokis mázzal is, és kidíszítettem vajkrémmel.
Nagyon-nagyon fincsi torta!!!! És nagyon egyszerű!




Hozzávalók

- 30 dkg 70%-os étcsoki
- 30 dkg vaj
- 6 tojás
- 25 dkg porcukor
- csipet só
- 12 dkg liszt
- 10 dkg fehércsoki
- 2 dl tejszín

Elkészítés

1. Az étcsokoládét összetördeljük és egy lábasban gőz fölött felolvasztjuk. Hozzáadjuk a vajat, és simára keverjük.

2. Robotgéppel összekeverjük a tojásokat, a cukrot és a sót, majd keverés közben beleszitáljuk a lisztet.

3. Végül hozzáadjuk a csokoládés-vajas krémet, és simára keverjük.

4. A tésztát elterítjük egy 22 cm-es kapcsos tortaformában, és 200 C fokra előmelegített sütőbe tesszük. Kb. 30 perc alatt készre sütjük.

5. A tortát óvatosan kiszedjük a formából és hagyjuk teljesen kihűlni. Ízlés szerint díszítjük.

A fehércsoki krém elkészítése:

1. A tejszínhabot félig felverjük, és kevés zselatinfixet keverünk hozzá, végül kemény habbá verjük.

2. A fehér csoki gőz fölött megolvasztjuk /nem tudom miért, de nekem nem akart folyós lenni, hanem inkább összeállt, de akkor jött a barátom, és öntött hozzá egy pici tejet, és így jó lett!/ :))

3. A tejszínhabhoz keverjük az olvadt fehércsokit, és óvatosan összekeverjük.

Ezt a fehércsoki krémet lehet magában, desszertnek is enni, pl. gyümölccsel, kehelybe téve stb. Én a tortát vontam be vele kívülről.

Végül vajkrémmel rajzoltam rá a feliratot és a mintákat.
Vajkrémhez összekevertem vajat porcukorral, ételfestékkel színeztem.

Csak a torta elkészítési ideje: kb. 45 perc (ebből 30 perc a sütés!) :))

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino