Mézeskalács

2015. november 30., hétfő

Már alig vártam,hogy végre mézeskalács illat lengje be a lakást, és nekiállhassak díszíteni. Nem tudom, mi van velem idén, de már lázas karácsonyi készülődésben vagyok. Elkészült az Adventi koszorú is, most a mézeskalács. Készülnek a díszek is, szóval minden sínen van. :)


2 adagot készítettem, a régi, bevált receptem alapján:
http://utazoszakacskonyv.blogspot.com/2010/12/mezeskalacs.html

Egy kicsit több méz lett benne, mint az "előírt", de ez nem rontott az eredményen. :) Csak jobban kellett vigyázni, nehogy megégjen. :)

Díszítéshez még soha nem használtam terülő mázat, idén kipróbáltam ezt is. Nagyon szépek lettek szerintem az így kidíszített kalácsok. Az íróka és a terülőmáz készítéséhez tippekeket, ötleteket itt gyűjtöttem:
http://citromhab.blogspot.com/2014/11/mezeskalacs-sutese-es-diszitese.html

Most csak tojáshabbal akartam díszíteni, mert az elmúlt években mindig felcicomáztam őket mindenféle színes cukrokkal. Az ilyen kalácsok igaz, hogy egyszerűbbek, de szerintem sokkal szebbek, letisztultabbak, mint a mindenféle színes cukorkákkal díszítettek. :) 





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino