Whisky-krém torta

2010. november 1., hétfő

Na, igen, eljött a barátom születésnapja is, így neki is sütöttem tortát. Azért Whisky-krém tortát, mert a csoki torta, Dobos torta stb. már olyan unalmas, valami újat akartam, ami még nem volt (legalábbis a mi konyhánkban nem).

Teljes mértékben máshogy képzeltem el a tortát, mint amilyenre végül megcsináltam, de ennek több oka is van. Először is az, hogy alig kaptam hozzá dísznek való figurákat. Mivel vadászik, szerettem volna egy marcipánból készült vadászt rátenni, meg kicsi, műanyag erdei állatokat, mint szarvas és vaddisznó, de ma már ilyenek nem léteznek a játékboltokban, csak elefánt, oroszlán és társaik.... No comment!

Pillecukrot sem kaptam, amivel a tortát szerettem volna bevonni..., illetve lett volna, csak egy ezres volt egy csomag (fehér pillecukor, a Tesco-ban lehet kapni, a nemzetközi konyha részlegen). Annyiért meg nem akartam venni. Fondantot akartam készíteni, és azzal bevonni, de hát, nem jött össze. Azért nagyon szép lett, mert színes levelekkel díszített tálcára tettem, a tortát pedig még pici levelekkel, meg csokiba mártott Bonbonettivel (fatörzs utánzására) díszítettem, és került még rá egy Pluto kutya - Hunter (barátom viszlája) imitátor :) - és egy róka is. Végül is elég vadászos lett. :))

A recept azt írja, hogy 2 dl Whisky-t kell a krémbe önteni, de én azt túlzásnak tartottam, mert akkor nagyon híg lett volna a krém, úgyhogy én csak fél dl-t tettem bele, illetve a piskóta tésztájába sütöttem, és még, amikor kisült, akkor locsoltam meg vele, és a mazsolát is beáztatttam a whisky-be. Igaz, annyira nem lehetett érezni a Whisky ízét, lehet mégiscsak kellett volna a 2 dl.... :))

Hozzávalók



• 6 vagy 8 tojásos piskóta tortaformában megsütve
• 2 dl whisky
• 30 dkg porcukor
• 20 dkg vaj, vagy sütőmargarin, vagy vaníliás puding is lehet a krém
• 20 dkg mazsola
• 1 csomag vaníliás cukor


Elkészítés


A piskótát két vagy három lapra vágjuk. A cukrot és a vaníliás cukrot a vajjal habosra keverjük, majd folyamatos keverés közben a whisky-t is hozzáadjuk. Végül pedig a mazsolát is elkeverjük benne.


Kétharmadát a tortalapok közé kenjük, a maradék egyharmadot pedig a torta bevonására használjuk. Díszítsük beletásunk szerint. Én jobb híján most darált dióval fedtem be az oldalát, tetejére pedig sütöttem 3 kicsi piskótát, muffin sütőben. A képen látható díszítés szerint lett feldíszítve.

Legalább 2-3 órát ajánlatos pihentetni a hűtőben, esetleg egy teljes éjszakán át, hogy a tészta magába ihassa a whisky-t, és a mazsola is megszívhassa magát.

A gyertya papírból van, közepében kanóccal, amit étolajba mártottunk, és azt gyújtottuk meg. Sajna, elfelejtettem gyertyát venni, így ezt találtam ki. :)

Jó étvágyat!

Elkészítési idő: kb. másfél óra

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino