Répatorta 2.

2010. november 5., péntek

Igen, tudom, egyszer már közzétettem egy répatorta receptet (áprilisi bejegyzés), de most kicsit másként sütöttem, és ezt most tényleg torta kinézetűre csináltam.

A különbség annyi, hogy kevesebb olajat, több sárgarépát és diót, valamint mazsolát is tettem bele. Ezen kívül pedig még annyi a különbség, hogy a tetejére másféle krém került, illetve ki is lett díszítve. A Philadelphia-s krém mondjuk finomabb, mint ez, de ez meg szebb, és ki lehet díszíteni.

Hozzávalók:


- 20 dkg cukor (barna, ha van)
- 4 tojás
- 2 dl olaj
- 50 dkg reszelt sárgarépa
- 50 dkg liszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 10 dkg durvára tört dió (ki lehet hagyni, aki nem szereti)
- ízlés szerint ízesíthetjük őrölt fahéjjal, gyömbérrel,mazsolával.

Elkészítés:

1. A cukrot, tojásokat és az olajat egy tálban jól összekeverem.

2. Hozzákeverjük a reszelt sárgarépát.

3. A lisztet a sütőporral és a fűszerekkel elkeverjük, majd a répás masszához adjuk, alaposan összekeverjük.

 
4. Teflon tepsibe (vagy kivajazott, lisztezett) öntjük a tésztát, és 180 fokos sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük. Persze ezt is lehet variálni, lehet tortaformában is sütni, vagy muffin sütőben. Vagy amiben jól esik. :) Én most muffin formában is sütöttem, mert a torta az ajándék lesz, és itthon is szerettek volna enni répatorát, és úgy gondoltam nekik, muffin sütőben sütöm meg, mert abban még úgysem próbáltam sosem.



5. Miután megsült, hagyjuk kihűlni.




 Krém hozzávalói és elkészítése (23 cm-es tortára elég):

- 100 ml víz
- 35 dkg porcukor
- 2 tojás fehérje

1. A vízben a porcukrot feloldjuk és addig melegítjük, kevergetés közben, amíg forrni kezd és szirupossá válik.

2. Vízfürdő felett felverjük a 2 tojás fehérjét, amíg kemény nem lesz, majd fokozatosan hozzáöntjük a szirput. Közben folyamatosan habbá verjük robotgéppel. Addig verjük, amíg jó kemény nem lesz.

3. Ezután levesszük a tűzről és még egy kicsit verjük a habot, amíg ki nem hűl.

4. A krémet azonnal felhasználjuk, mert gyorsan megköt! Én bevontam vele az egész tortát.



A répákat és a répák zöld részét cukorral kikevert vajjal készítettem. Először narancsárgára színeztem a vajat (először sárga ételszínezőt, majd egy pár csepp pirosat kevertem hozzá). Utána pedig zöldet készítettem.

Elkészítési idő, díszítés nélkül: kb. 90 perc (sütés kb. 50-60 perc)
Krém és díszítés elkészítési ideje: nekem kb. másfél órát tartott, mert most csináltam ilyet először, és eléggé elszuttyogtam az időt. :)

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino