Fűszeres tepszis krumpli palacsintatésztával

2010. április 21., szerda

Gondoltam, a legelső recept mégis csak legyen valami magyar, ha már magyarunk vagyunk ugyebár. :)

Jelenleg Londonban lakom, és a munkaadó családom Mauriciuszon rekedt a vulkánfüst miatt - szegények, 1 héttel tovább nyaralhatnak, de rossz lehet.... :) -, így most a szomszéd családdal lakom, és nekik főzöm a vacsorát. Amit nagyon élvezek, mivel vegetáriánusok és csomó új receptet tanultam már tőlük, és komolyan mondom, némelyik étel vegetáriánus változata jobb, mint az "eredeti".

Na, de a lényegre térve, egyik este megleptem őket egy tepszis krumplival, csak kicsit fel lett turbózva. A recept, amit én tudok, nem tartalmaz se hagymát, se semmilyen fűszert, mint ez. Viszont, amit találtam a neten, az nagyon megtetszett, de az meg nem palacsintatésztás volt, amit én nagyon nem néztem jó szemmel, mert én imádom a palacsintatésztás tepszis krumplit, szóval a 2 receptből csináltam egyet. Az összes elfogyott... :)

Sok beszédnek sok az alja, íme a recept:

Hozzávalók:
- 1 kg krumpli
- 3-4 fej, közepes méretű lilahagyma
- 15 dkg liszt
- 3 tojás
- 3 dl tej
- fél dl olívaolaj
- 2 gerezd zúzott fokhagyma
- rozmaring, oregánó, zsálya, kakukkfű
- trappista sajt ízlés szerint (opcionális)
- só

Elkészítés:

1. Krumplit, hagymát megpucoljuk, karikára vágjuk.
2. Kb. fél dl olívaolajat összekeverünk a fűszerekkel, ízlés szerint sóval és a zúzott fokhagymával, majd ezt ráborítjuk a krumplira és a hagymára, jól összekverjük.
3. Az egészet egy tepsibe borítjuk, alufóliával lefedjük és forró (200 C) sütőbe tesszük, minimum fél órára.
4. Amikor már szinte megsült a krumpli, ráöntjük a palacsintatésztát és készre sütjük. Alufólia már nem kell. Akkor jó, amikor szépen megpirult a tészta széle és teteje.
5. A végén rászórjuk a reszelt sajtot, visszadugjuk a sütőbe, amikor ráolvad a sajt, majd pár perc hűlés után tálaljuk.
Elkészítési idő: kb. 90 perc

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino