Quiche

2011. január 12., szerda

Noha a quiche (kís) francia recept, én Londonban találkoztam vele először. Az angolok sok francia kaját esznek, legalábbis, ahogy én észrevettem.

Nevezik a franciák pizzájának is, mivel annyiféleképpen lehet variálni a feltétet, mint a pizzákon. A tésztája viszont teljesen máshogy készül. Én nagyon szeretem, úgyhogy megpróbálkoztam vele. Nem mondom, hogy olyan finom lett, mint amiket Londonban szoktam enni, de elsőre azért nem volt rossz.
Viszont a cukorborsót legközelebb kihagynám belőle.... Valahogy nem passzol hozzá. Helyette legközelebb inkább brokkolit használnék.



Az eredeti receptet a Nők Lapja Cafe-n találtam meg, itt: http://www.nlcafe.hu/gasztro/20100517/francia_konyha_egyszeruen_-_3_tavaszi_variacio_quichere/

Alaptészta hozzávalói kb. 6 személyre


- 20 dkg liszt
- 10 dkg vaj (és véletlenül sem margarin)
- 1 tojássárgája
- 1 nagy csipet só
- bő fél deci hideg víz


Elkészítés


1. Egy tálba mérjük ki a lisztet, beletesszük a süt, tojássárgáját, a felkockázott vajat és a hideg vizet. Összegyúrjuk.


2. Hűtúben1 órát pihentetjük, hogy könnyebb legyen nyújtani, de akár azonnal beleegyengethetjük egy 28 cm átmérőjű tortaformába (vagy tűzálló tálba). A tésztának mindenképpen legyen 2-3 cm magas karimája. Sütőbe tesszük 5-10 percre, és sütés után villával kipukkasztjuk a hólyagokat, majd kicsit lelapítjuk.
Az így elkészített töltelék nélkül megsütött tésztát ízlés és évszak szerint lehet tölteni.

Quiche-krém hozzávalói
- 1 tojásfehérje (a tésztából kimaradt)
- 2 tojás
- 2,5 dl tej, tejszín vagy tejföl


Elkészítés

Amíg a tészta sül, éppen elkészül a krém.
A hozzávalókat egyszerűen csak összekeverjük, és kész. :)

Feltétként bármit lehet rá rakni: húst, zöldségeket, sajtot stb.

Nálunk most a feltét a következőkből állt:

- lilahagyma,
- füstölt, főtt tarja,
- gomba,
- cukorborsó (de mint mondtam, ezt legközelebb inkább mellőzném)
- sajt

A feltét hozzávalóit ráhelyezzük a félig elkészült tésztára, leöntjük a krémmel, majd betesszük a sütőbe. Tetejére sajtot reszelünk, mikor már majdnem kész.

Friss salátával tálaljuk.

Jó étvágyat!

Elkészítés idő: kb. 90 perc

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino