Tejszínes-csokoládés túrótorta

2011. január 16., vasárnap

Anyós és após jelöltem névnapja most a volt a héten, 2 egymás utáni napon :), úgyhogy kitaláltam, hogy sütök nekik egy tortát. Sajttortát szerettem volna, de persze Tabon nem kaptam Mascarpone-t, úgyhogy túrótortát csináltam helyette. Végül is már nem bánom, mert annyira isteni finom volt! Mindenki kétszer evett belőle, csak egy kis darabka maradt estére... :)


Hozzávalók:

- 1 csomag Zabfalatok
-10 dkg sütőmargarin
- 50 dkg túró
- 3 dl tejföl
- 500 ml tejszín
- 10 dkg cukor (vagy ízlés szerint ki milyen édesen szereti)
- 2 csomag vaníliás cukor
- kicsi csokidarabok ízlés szerint
- Baileys krémlikőr (opcionális - csak kíváncsiságból tettem bele egy kicsit, de annyira nem lehett érezni, több is mehetett volna bele)
- 1 csomag istant zselatin fix
- csokidara a tetejére

Elkészítés

1. A zabfalatokat kézzel összemorzsoljuk, a felolvasztott vajjal összekeverjük, majd egy kerek tortaforma aljára nyomkodjuk, és kb. 10-15 perc alatt megsütjük.

2. A túrót villával áttörjük, hozzáadjuk a tejfölt, a cukrot, vaníliás cukrot, és csoki darabokat. Jól összekeverjük.

3. A tejszínt kemény habbá verjük, és óvatosan hozzákeverjük a túróhoz.

4. Hozzáadjuk a zselatin fix-et, és elkeverjük.

5. A tészta tetejére öntjük a túrót, és egy éjszakára hűtőbe tesszük.

6. Tálalás előtt megszórjuk a tetejét a csokidarával. A tortaformából úgy vesszük ki, hogy először egy vékony pengéjű késsel körbevágjuk a szélét, különben elrepedne a túró, ha vágás nélkül nyitnánk szét. Vagy mielőtt a túrót beleöntjük, az tortaforma oldalát kibéleljük sütőpapírral. Így szebb lesz!

Elkészítési idő: kb. 30 perc, plusz hűtési idő

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino