Zabpelyhes keksz

2012. augusztus 27., hétfő

Mostanában nagyon rákattantam a zabpehelyre, és mindenfélét kiprbóbálok vele. Arnold azt mondta, hogy lassan nyeríteni fogunk ettől a sok zabtól.. De mondom neki, nem baj, legalább a lovaid (tetkó)is jól laknak... :-D
Végül is, ez a zabpelyhes keksz teli találat lett! Amilyen rossz volt a fogadtatása Arnold részéről, most annál nagyobb étvággyal eszi. Már nem csak egy szimpla adagot kell süssek, hanem dupla, de néha 3 adagot is sütök egyszerre. :-))
Az a jó benne, hogy nagyon gyorsan megvan, és jól lehet variálni és nem utolsó sorban még egészséges is! :-)
(A kép azért az erkélyen készült, mert még júniusban, mikor feltörték a kocsinkat, ellopták a fényképezőgépemet is - azóta még nem sikerült újat beszerezni -, és a telefonnal nem lehet normális képeket csinálni a lakásban.) :-)
Hozzávalók

- 15 dkg zabpehely (Lidl-ben lehet venni 200Ft-ért, fél kg-t, kék papírtasakban)
- 10 dkg teljes örlésű liszt vagy graham liszt
- fél kávés kanál szódabikarbóna
- 1 csipet só
- ízlés szerint fahéj és/vagy kakó, vagy kókuszreszelék, csokidarabkák,  mogyoró vagy aszaltgyümölcs apróra vágva stb. (de el is hagyhatók ezek)
- ízlés szerint méz (amit én találtam receptet, az nem ír mézet, szóval én csak úgy találomra szoktam tenni bele, mondjuk kb. 1 evőkanállal)
- 6 dkg cukor
- 1 db tojás
- 15 dkg margarin

Elkészítés

1. Zabpelyhet, lisztet, szódabikarbónát, sót és fahéjat (ki mivel akarja ízesíteni) egy tálban összekeverjük.

2. A margarint kikeverjük a cukorral, a tojjással és a mézzel.

3. A két mixet jól összekeverjük. Ha netán túl "folyós" lenne az így kapott egyveleg, akkor lehet még hozzáadni egy kis zabpelyhet.

4. Tepsibe sütőpapírt teszünk. A "tésztából" kis golyókat -  kb. diónyi nagyságúak - formázunk, majd vizes kézzel kilapítjuk őket.

5. Előmelegített sütőben megsütjük őket kb. 10 perc alatt. Vigyázni kell, mert gyorsan megsül!

Én csináltam már fahéjasat, mogyorós-csokisat (Boci csokiban van ilyen - persze ez Arnold kedvence :-) ), kakaósat. Legközelebb talán vagy majd télen az aszaltgyümölcsöset is kipróbálom.

Nagyon jó reggelire, tízóraira, vagy ha egy kis nassolnivalóra vágyunk és ráadásul tök egészséges is, szóval én imádom! :-)

Készítettem már sós verziót is... de az valahogy nem lett az igazi.. inkább nem írom le a receptjét. Talán majd még kísérletezek, és utána. :-) A fenti képen a sósból is van a tálcán, az első sorban. Csokis illetve fahéjas van még a képen.

Elkészítési idő:  kb. 30 perc sütéssel együtt (persze attól függ, hány adagot csinál az ember... én fél óra alatt már nem szoktam végezni...) :-)

Hamarosan jövök a következő zabpelyhes receptemmel... :-D

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino