Csokoládés-banános pite

2012. szeptember 2., vasárnap

Anyukám névnapjára készítettem el ezt a fincsi pitét. Már vagy 2-3 éve találtam ezt a receptet a Nők Lapja Café-n, de még csak most jutottam el oda,hogy meg is süssem... :-)
Az eredeti recept nem írt banánt, de egyáltalán nem rontotta el. Sőt! :-)


Hozzávalók

A tésztához:
- 12 dkg liszt
- 8 dkg vaj vagy margarin
- 4 dkg porcukor
- 1 evőkanál kakaópor
- 1 tojássárgája

A krémhez:
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 1 narancs reszelt héja (nekem ez kimaradt,mivel nem kaptam narancsot...) :-)
- 12 dkg cukor
- 5 dl tej
- 4 dkg csokoládé
- 3 tojássárgája

Elkészítés

1. A tészta hozzávalóit egy tálba mérve gyúrjuk omlós tésztává, és béleljünk ki vele egy 20 cm átmérőjű piteformát. Sajna nekem csak ovális volt, de ez az ízen nem változtat. :-) 180 C fokos sütőben süssük 8-10 percig.
2. Banánszeletekkel borítsuk be a tésztát.
 
3. A krémhez a tojássárgáját, a cukrot és a pudingport egy kevés tejjel keverjük simára, a többi tejet forraljuk fel, és sűrítsük be a pudingos résszel.
4. Keverjük bele a narancshéjat, és a megfőtt krém felét kanalazzuk foltokban a kisült, kihűlt tésztára. A másik felébe keverjük bele a csokoládét, míg az teljesen elolvad, majd szintén tegyük a tortára, és egy kanál segítségével mossuk össze a kétszínű krémet.
 
5. Tegyük hűtőbe néhány órára dermedni, utána szeletelhető.

Elkészítési idő: 60 perc
Hűtés: 3-4 óra (fagyasztóba tettem, így csak kb. fél óra volt) :-)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino