Répatorta 3.

2013. január 13., vasárnap

Ígérem, több répatorta receptet nem töltök fel, de ez is egy kicsit másabb, mint az előző kettő (pl. van benne kókuszreszelék, vagy tejszín is), és a külleme is más, mint a másik kettő. Meg egyébként is szeretem a répatortát. :) Meg névnapra készült. :)


A recept a Desszertőrült c. könyvemből van, egy picit átalakítva...., én csak egyszerűen nem értem, hogy miért kell a répatortába ennyi olaj???? Most komolyan! Ha valaki tudja, legyen szíves írja meg! :) Én egy 25cm-es tortaformában készítettem, és ehhez azt írta a recept, hogy fél liter!!! olaj kell! WTF? :) Én "csak" 3 dl-t tettem bele...
A cukorról nem is beszélve... 525 g cukor, és 525 g porcukor.... Hát..., nem tudom, én összesen raktam bele kb. 40 dkg-t, de szerintem ez bőven elég... Persze, ez csak az én vélemény, ha valakiennyire édesen szereti...
Illetve nem csak fehér lisztet használtam, hanem fele-fele arányban fehér illetve graham búzalisztet. Kicsit próbáltam az egészségesebb felé húzni. :)
Alul következzen az eredeti recept, aztán mindenki úgy variálja, ahogy akarja. :))

Hozzávalók egy 25 cm-es tortaformához:
(szerintem ez egy kicsit sok, nekem nagyon durván kimagasodott a formából, le kellett vágjam a tetejét, hogy egyenes legyen)
- 750 g liszt
- 525 g darált barnacukor
- 525 g porcukor
- 500 ml napraforgóolaj
- 175 ml tejszín
- 6 teáskanál vaníliakivonat
- 225 g kókuszreszelék
- 3 teáskanál szódabikarbóna
- 6 teáskanál fahéj
- 3 teáskanál mézekalács fűszerkeverék
- 1 1/2 teáskanál só
- 900 g sárgarépa
- 4 db narancs héja
- 9 db tojás
- 300 g aszalt gyümölcs ízlés szerint
- 75 ml rum vagy brandy (nekem ez kimaradt)

Krém hozzávalói:
- mascarpone ízlés szerinti mennyiségben (él 500 g-t használtam el)
- porcukor kb. 15-20 dkg (nem mértem, ízlés szerint csináltam)
- vaníliás cukor

Elkészítés

1. A tortához egy nagy tálban keverd össze a száraz alapanyagokat, egy másikban pedig az összes többit, majd a kettőt öntsd össze, és borítsd egy 25 cm-es tortaformába.

2. 160 C fokra előmelegített sütóben kb. 2 és fél óra megsütjük. /Gázsütőm van, ez a hagyományos. Közepes-kis lángon sütöttem, és a tetejét le kellett fóliáznom közben,mert már nagyon megsült. Az alja és az oldala egy kicsit odakapott, de azt simán le lehet vágni róla. Lehet egy sütőpapír segített volna... :)/

3. Készítsd el a vaníliás krémet: a hozzávalókat gyorsan keverd össze és kend meg vele a tortát. Vagy ketté is lehet vágni, és bele is krémet kenni. Én most így tettem.

4. Díszítsd ízlés szerint. Én bevontam az oldalát és a tetejét krémmel, az oldalára még diópotló került, tetejét tortadíszítő kártyával hullámosra díszítettem, majd a maradék krémmet nyomózsákba tettem, és csillagcsővel díszítettem.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino