Répás-ananászos muffin

2013. január 6., vasárnap

Már vagy egy fél éve vettem egy muffinos könyvet, de még egyetlen receptet sem próbáltam ki belőle, pedig nagyon jó kis finomságok vannak benne. Most jött el az alkalom, hogy kipróbáljak egyet. Semmilyen alkalomból, szimplán vasárnap kedvéért. :) Anyukám megkért,hogy süssek muffint, és eszembe jutott a könyvem. Ezt, a répás-ananászos muffint választottam. :)


A könyv címe: A legfinomabb muffinok, a Holló és Társa kiadó adta ki.

Hozzávalók 12 db-hoz

- 25 dkg finomliszt
- 2 teáskanál sütőpor
- 1 teáskanál szódabikarbóna
- 1 csipet só
- 1 teáskanál fahéj
- 35 dkg ananász konzerv
- 15 dkg sárgarépa
- 1 tojás
- 14 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 0.8 dl olaj
- 1 dl natúr joghurt

Elkészítés

1. A sütőt 180 C fokra melegítsük elő.

2. Helyezzük a muffin papírokat a muffinsütő mélyedéseibe, vagy vajazzuk ki, ha nincs papír.

3. Egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót és a fahéjat.

4. Az ananászt csepgtessük le szűrő segítségével.

5. A sárgarépát pucoljuk meg, majd finomra reszeljük le és adjuk a lisztes keverékhez.

6. Egy másik tálban keverjük habosra a tojást a cukorral, vaníliás cukorra és az olajjal. Adjuk hozzá a joghurtot és az ananászt.

7. Adjuk a tojás keveréket a lisztes keverékhez és jól keverjük össze.

8. A tésztát a muffinformába adagoljuk, és kb. 20 perc alatt megsütjük.

9. Miután megsültek, kb. 5 percig pihentetjük őket a muffinsütőben, majd kivesszük őket.

10. Tetejük megkenhetjük gyümölcs zselével, megszórhatjuk porcukorral, és díszíthetjük ízlés szerint.

Én tojáshabbal díszítettem (szerettem volna), ugyanis kaptam egy nagyon szuper könyvet karácsonyra: Horváth Eszter - Desszertőrült

Azért szuper a könyv, mert leírja az alapokat is, pl. vajkrém, tojáshab, piskótaváltozatok stb. Illetve az tetszik benne a legjobban, hogy nem hagyományos édességek vannak benne, hanem modern, fiatalos, színes, vidám. :)

Szóval, tojáshabot még sosem készítettem :), úgyhogy most kipróbáltam. Jól sikerült, talán annyi baja lett, hogy nem lett elég kemény, illetve sajnos nem volt megfelelő nyomőcsövem, hogy szép habot tudjak kreálni a muffinok tetejére. Hát, kinézetre lehet nem lettek szépek, viszont finomak voltak! :)

Tojáshabot úgy kell készíteni, hogy 10 dkg tojás fehérjéhez (kb. 3tojás), adunk 15 dkg cukrot, jól elkeverjük, majd feltesszük főni, addig, amíg "csípős" nem lesz. Vagyis, ha óvatosan hozzányúlúnk, akkor a meleg hab megcsípi az ujjunkat. Ezt Eszter írta így, a könyvében. :)
Utána pedig kb. 10-12 perc alatt kemény habbá verjük.

Jó étvágyat! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino