Valentin napi muffinok

2013. február 22., péntek

A bejegyzés kissé késve, a de a muffinok időben elkészültek.

Tavaly nem, de idén nagyon vártam már,hogy megint Valentin napi témájú muffinokat gyártsak. Szerintem olyan szépek! :)

A muffinok kakaós-meggyes ízűek, tetejük csupán tejszínhab van, amit néhol rózsaszínre színeztem. A díszeket mind én készítettem egyesével, fondantból. A piros marcipán szívek kivételek, azokat boltban vettem.

Eredeti recept a "Legfinomabb muffinok" c. könyvemből származik.




Hozzávalók 12 db-hoz

- 25 dkg finomliszt
- 2 1/2 teáskanál sütőpor
- ízlés szerint kakaópor (ez nincs az eredeti receptben)
- 1 csipet só
- 1 üveg meggy kb. 50 dkg (vagy ízlés szerint)
- 12.5 dkg vaj
- 10 dkg barna cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 tojás
- 15 dkg tejföl
- 4 evőkanál cseresznyepálinka (én cherry brandy aromát használtam)
- 2 dl habtejszín

Elkészítés

1. A sütőt 180 C fokra melegítjük. A sütőforma mélyedéseibe muffinpapírt teszünk, vagy kivajazzuk.

2. Egy nagy tálban jól elvegyítjük a lisztet, sütőport, sót és a kakaóport.

3. A meggyet leszűrjük, félretesszük.

4. Egy másik tálban a vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat egymás után.

5. A cseresznyepálinkát a tejföllel elkeverve a habos masszához keverjük. A meggyet a masszába forgatjuk, végül hozzáadjuk a lisztes keveréket is, és jól összedolgozzuk.

6. A tésztát a sütőforma mélyedéseibe töltjük, és 180 C fokon kb. 20 perc alatt készre sütjük.

7. A muffinokat a sütőformában pihentetjük úgy 5 percig, és meglocsoljuk a likőrrel.

Díszítse mindenki kedvére tejszínhabbal, meggyel, csokiforgáccsal a tetején, vagy éppen az alkalomnak megfelelően, ahogy én most Valentin napra.

Elkészítési idő: kb. 30 perc, plusz 20 perc sütési idő

Jó étvágyat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Utazó szakácskönyv Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino